Singles 4 Singles  |  1999  |  gesamt ca. 38 x 64 x 30 cm  |  Acryl, Tempera auf Sulfidpapier; auf Mischfaser kaschiert; Board: Holz, Acryllack

Singles 4 Singles - 1999

übertragen das Rezeptionsmuster von Musik direkt in die bildende Kunst:
Gemalte Singles stehen im Regal (das auch als Display dient) wie deren reale Vorbilder zum Zugriff bereit.

Je nach Stimmungslage wählt der Betrachter eine bestimmte (gemalte) Single und stellt sie auf das Display, um sie zu zeigen oder zu betrachten.

Nach beliebiger Zeit stellt der Betrachter das Bild der einen Single zurück in das Regal, und wählt eine andere.

Aus dem räumlichen Nebeneinander von Bildern wird ein zeitliches Hintereinander, die Rezeptionsmuster verschwimmen.

Bei den Titeln der Singles handelt es sich durchwegs um -als gemalte Neuarrangements verwertbare- Songs aus meiner umfangreichen Schallplattensammlung, wie zum Beispiel Leaving this Planet von Charles Earland, Days of Wine and Roses von Henry Mancini, Body Heat von James Brown und so fort.

 

Singles 4 Singles - 1999

The transfer of reception patterns directly from music to the visual arts:
Painted singles are placed on a rack (which also serves as a display) like their real counterparts, ready to be grabbed.

Depending on the mood, the observer selects a certain (painted) single and puts it on the display to be shown or considered.

After some time, the observer returns the picture to the rack and chooses another.

As the spatial ‘next to each other’ (alignment) of pictures turns into a temporal ‘after another,’ the reception patterns become blurry.

The titles of the singles deal consistently with new arrangements of exploitable songs stemming from my extensive record collection, like ‘Leaving This Planet’ by Charles Earland, ‘Days of Wine and Roses’ by Henry Mancici, ‘Body Heat’ by James Brown, and so forth.

 

letzte Aktualisierung: 16.07.2018